Blinka inte, lilla stjärna där

Blinka inte, lilla stjärna där

fredag 15 juni 2012

Aix-en-Provence

Jag har under några dagar varit på en tjänsteresa till Eurocopter i Marignane (södra Frankrike). Där nere är natten kort men i alla fall mörkare än här hemma. Jag hade med en Nikon D700 med Nikon 14-24 zoom, stativ och en Vixen Polarie kameravridare. Den senare hade jag inte kunnat prova tidigare på grund av det starka sommarljuset här hemma så det var grundläggande materielprov.

Vi bodde i Aix-en-Provence och min tanke var att fotografera stjärnhimlen i den vackra miljön kring berget St Victoire. Det berget var t ex konstnären Cézanne´s favoritmotiv. Det var vackert och varmt väder hela veckan men tyvärr drog ett molnområde in just när det börjat bli lagom mörkt.


Jag fick i alla fall några bilder, men inte alls vad jag tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar