Blinka inte, lilla stjärna där

Blinka inte, lilla stjärna där

måndag 17 september 2012

Finfrämmande i Gussö

Idag fick jag finfrämmande till Gussöobservatoriet. Jonas Grinde och en tjänsteman (som jag glömt namnet på) landade hos mig vid 17-tiden i dag. De var ute och tog vattenprover i ett antal olika sjöar och vattendrag över hela landet. Just den här turen startade i Gällivare i morse och gick via Treriksröset och Gussö till (tror jag) Boden för övernattning.

Det var verkligen kul att få besök här ute :) Axel, Kate, Saga och Sixten fick också tillfälle att provsitta Jämtlandsflygs helikopter. Jag fick dessutom några minuter över tomten för att ta lite bilder.



Jonas gav mig också en massa tips om hur 10 microns montering fungerar.

Regnet stod som spön i backen så vi rullade aldrig av taket. Lite tester blev det i alla fall.

Tack för besöket Jonas.

1 kommentar:

  1. Trevligt med besök av en "kändis". Tur att du har stor tomt vid stugan. /Göran

    SvaraRadera